Pauzeer je abonnement voortaan wanneer je wilt​

Deel of print dit artikel
Uw tijd is kostbaar. En u bepaalt toch zelf wat u ermee doet? Als u graag gaat waar u wilt, wanneer en hoe het u uitkomt, dan wilt u een aangepast jaarabonnement van De Lijn. En dat geldt vast ook voor uw inwoners en werknemers. Daarom lanceren we de pauzeknop. Uw inwoners en werknemers pauzeren makkelijk en snel hun jaarabonnement van De Lijn voor maximaal 20 dagen. Aan hen de keuze hoeveel dagen en wanneer ze pauze nemen. Belangrijk om te weten
  • Uw inwoners en werknemers moeten zich vóór 19 november 2020 registreren als ze hun jaarabonnement(en) van De Lijn willen pauzeren. Dit is verplicht omdat hun abonnement gelinkt is aan hun MOBIB-kaart, ook al komt u als lokaal bestuur gedeeltelijk of volledig tussen.
  • De actieperiode loopt af op 2 april 2021.
  • Jaarabonnement(en) kunnen niet gepauzeerd worden tijdens weekends, officiële feestdagen en schoolvakanties.
Terugbetaling De pauzedagen worden terugbetaald omdat uw inwoners en werknemers dan niet met onze bussen en/of trams reizen. Als u als gemeente gedeeltelijk of volledig tussenkomt in de abonnementskosten, komt de terugbetaling na 2 april 2021 uw kant uit via een creditnota op uw volgende factuur. Komt er geen volgende factuur, bijvoorbeeld omdat uw derde-betalersovereenkomst afgelopen is? Dan storten we het bedrag terug. Maar dan moeten uw inwoners en werknemers zich wel zelf registreren. Dat kan u – als lokaal bestuur – niet voor hen doen. Maakt u hen hier bewust van? *Reist een inwoner of werknemer tijdens een van de pauzemomenten toch met bus en/of tram? Dan kan het recht op terugbetaling vervallen.

Ledenlogin

Profiel